Laden Evenementen

Digitale handout Remarkable Meetings with Disgusting Men

Klik op de links voor meer informatie over de werken en kunstenaars.

1

If I go any further, I will burn
EMIRHAKIN
@emirhakin

2

Sillage
EMIRHAKIN
@emirhakin

3

SPIKES / They are going to die anyway
EMIRHAKIN
@emirhakin

Jonas Lerch
@jonas__lerch

4

Maryam’s Reprise
Mohammed Tatour
@sikotatour

5

Night Ride
EMIRHAKIN
@emirhakin

6

Topia
Zalán Szakács
@zalan_szakacs

7

Easter
Ksenia Yurkova
@ksenia_yurkova

8

EDGING (VERBAL) – Solo
EMIRHAKIN
@emirhakin

9

Coils of Copper
Andreas Tegnander & Ossip Blits
@andreas.tegnander@ossip_blits

10

360
EMIRHAKIN
@emirhakin

11

If it kills me, then that is sacrifice
EMIRHAKIN
@emirhakin

12

allah yestor | الله يِستُر | may allah cover on what is bound to happen
ghenwa noiré
@ghenwa_noire

13

Kids (Commemorating 15 July Coup Attempt)
Can Demren
@candemren

14

One who runs with love does not get tired
EMIRHAKIN
@emirhakin

Jonas Lerch
@jonas__lerch

15

The Others
Batuhan Keskiner
@batuhankeskiner

Remarkable Meetings with Disgusting Men
Geïnitieerd door EMIRHAKIn

Remarkable Meetings with Disgusting Men, geïnitieerd door EMIRHAKIN en gecureerd in tandem met Claudio Ritfeld, reflecteert op (zelf)censuur als een doordringende ervaring, en verkent █████ manieren voor om met angst om te gaan. ███████ ██████ ██ ███, ████. In deze tentoonstelling worden middels een zorgvuldige ruimtelijke choreografie de strategieën van onderdrukkende regimes en hun lichamelijke implicaties onderzocht, ondermijnd █████ en opnieuw toegeëigend. Hoe dringt politieke onderdrukking door tot het individu, infiltreert het de grenzen van het lichaam en vormt het ███████████? EMIRHAKIN heeft een groep kunstenaars uitgenodigd om symbolen en strategieën die geassocieerd worden met angst en onderdrukking te herinterpreteren. Remarkable Meetings with Disgusting Men creëert ruimte voor reflectie over de vernietiging van keuze, identiteit, zelfbeschikking en leven binnen sterk gepolitiseerde structuren.

De praktijk van EMIRHAKIN is gevormd door ██ persoonlijke ervaringen als █████████████, en visualiseert en ██████ de persoonlijke, ███████ en fysieke gevolgen van (zelf)censuur. In zijn werk schept EMIRHAKIN ruimte voor kwetsbaarheid en veerkracht en onderzoekt hij de complexe verbanden tussen politieke, religieuze en seksuele machtssystemen. Door de tactieken van onderdrukkende ██████ bloot te leggen, stelt hij de vraag of censuur als █████████ of ████ voor ███ ██████ kan worden beschouwd. Zijn werk is niet alleen een poging om copingmechanismen te bieden, maar streeft ook naar het bevorderen van tegenstrategieën en veerkracht: █████████ als een vorm van verzet.

In tweewekelijkse performances reflecteert EMIRHAKIN op de █████ en █████ van ████ leven onder onderdrukking. Hij verkent mannelijkheid als ideologische constructie, die zijn ervaringen en identiteit diepgaand heeft beïnvloed. Gebaseerd op mystiek, numerologische theorieën rond het █████████ en de complexe lichamelijke figuraties die ontstaan rondom de cirkel (in religieuze █████ of ritueel), brengt hij de ████████████ mannen die hem gevormd hebben ███ ██ ████.

De kunstenaars in deze groepstentoonstelling worstelen met de complexiteit van censuur vanuit hun diverse posities en perspectieven. Ze tonen hoe deze tactieken over grenzen heen verspreiden, waarbij ze onderwerpen die door gevestigde machtssystemen als heilig worden beschouwd niet uit de weg gaan. De kunstenaars leggen de fragiele fundamenten van onrechtvaardige en onderdrukkende systemen bloot. █████ ███ ███████ ██ ██ █████████. Ze snijden onaantastbare onderwerpen aan en plaatsen deze in de ruimte als zintuiglijke gebaren en lichamelijke ontmoetingen. Door middel van videowerken, archiefbeelden, performances, geluids- en lichtinstallaties en schilderijen navigeert de tentoonstelling de maakbaarheid van (culturele) identiteit, nationalisme, de impact van censuur en het leven onder autoritaire regimes. ███ ██████████ ██ ███████ ███████-████.

Tegen de achtergrond van de opkomst van rechts en de impact daarvan op de vrijheid van meningsuiting, nodigt Remarkable Meetings with Disgusting Men uit om de complexiteiten van hedendaagse politieke realiteiten te doorkruisen, in de schaduw van systemen van manipulatie, commodificatie, █████████████ en racialisering. De tentoonstelling gaat gepaard met een uitgebreid contextprogramma van performances, filmscreenings, en een avond van storytelling. Middels momenten van ████████, veerkracht en kwetsbaarheid biedt het programma een reactie op zowel de hedendaagse politieke realiteit van ██████ als ook een reflectie op de wereldwijde toepassing van censuur in iedere geleefde realiteit, in haar schijnbaar verschillende vormen maar met vergelijkbaar gif. 

Deelnemende kunstenaars: Andreas Tegnander & Ossip Blits, Batuhan Keskiner, Can Demren, EMIRHAKIN, ghenwa noiré, Jonas Lerch, Ksenia Yurkova, Mohammed Tatour en Zalán Szakács.

Context-programma met: Başak Layiç, Elif Satanaya Özbay, Ghaith Kween Qoutainy en Sipan Sezgin Tekin.

Colofon

Tentoonstelling geïnitieerd door EMIRHAKIN.

Bij W139 werken we collectief en intersectioneel aan tentoonstellingen – geleid door de kunstenaars die we uitnodigen. Deze tentoonstelling is ontwikkeld door het artistieke team, waarbij Claudio Ritfeld het proces leidde, samen met Tomas Adolfs, André Avelãs, Ana Brichta, Dana Claasen, Levi Van Gelder, Dil Ghale, Geer van Der Klugt, Macarena Magaña, Margarita Osipian, Ghaith Kween Qoutainy en Annette Wolfsberger.

Visuele identiteit door EMIRHAKIN en Fadi Houmani.

Deze tentoonstelling wordt ondersteund door: Gieskes-Strijbis Fonds, Mondriaan Fonds, Stimuleringsfonds Creatieve Industrie, Stadt Wien, Amarte Fonds, Goethe Instituut en Oedipus Brewing.