Laden Evenementen
Performance, Remarkable Meetings with Disgusting Men

REAL FUN

EMIRHAKIN en ghenwa noiré presenteren samen een nieuwe performance, waarin ze de klanken van angst, verlies en verzet zullen ontleden. In een activatie van hun eigen kunstwerken in de ruimte, gaan de kunstenaars een sonische interactie aan met de stilte rondom deze werken.

De kunstenaars worden samen een instrument, een stem- en bewegingsinstrument, gegrond in het lichaam en gevormd door de sociaal-politieke contexten van de kunstenaars. Hun performance omvat gesproken woord, zang, synthesizer en de bouzouki – een traditioneel instrument met culturele banden en een geschiedenis van vertellingen en verzet.

Deze voorstelling gaat in op de discrepantie tussen door de mens veroorzaakte rampen en moeder natuur en stelt de vraag: “Wat valt er nog te zeggen?”

Opmerkelijke ontmoetingen met walgelijke mannen. Op zoek naar plezier, no strings attached?

Tickets zijn verkrijgbaar op de Eventbrite-pagina.
Tickets: € 7,50
Studenten tickets: € 5,00

EMIRHAKIN stelt urgente maar open vragen over de invloed van hedendaagse politiek op de menselijke psyche. EMIRHAKIN baant een weg door de steeds veranderende tekens en symbolen van onze tijd en is vooral nieuwsgierig naar dingen die daar geplaatst worden waar ze niet thuishoren, als een constante herinnering aan het feit dat betekenis vaak ontstaat door deze willekeur. Zijn praktijk omvat performance, tekst, video en installatie, die worden vertaald in visuele (en niet-visuele) indexen. Door het uitdagen van het publiek en van zijn eigen lichaam ontmantelen zijn langdurende performances de vastomlijnde manieren van observeren en performen. Zijn stukken beschouwen ruimte en lichamelijkheid als meer dan een onderhandeling, en verzetten zich tegen het geconstrueerde idee van tijd door middel van queer temporalities.

ghenwa noiré werkt met performance en multimedia-installaties vanuit Beiroet en Amsterdam. Hun gebruikt hun lichaam als stem- en bewegingsinstrument, vaak inspiratie ontleend uit de sociale structuren van Libanon. noiré verkent orale geschiedenis, roddels en non-verbale signalen in hun optredens, en kanaliseert sociale en huiselijke structuren, vaak begeleid door muziek. Hun onderzoekt semantische verzadiging en hoe alledaagse uitdrukkingen hun functies kunnen verruimen door middel van herhaling. Middels hun werk bevraagt hun hoe om te gaan met het dagelijks leven, mentale worstelingen en routines.